Search
|     contact@ugd.edu.mk

„ВО АМФИТЕАТАР СО…“ – ПРОФ. Д-Р ВАСКА САНДЕВА

Факултет за природни и технички науки при УГД, редовен професор, област – пејзажна архитектура.
Споделете

Име и презиме: Васка Сандева

Факултет каде што предавам, титула и област на специјализација: 

Факултет за природни и технички науки при УГД, редовен професор, област – пејзажна архитектура.

Образование:

Формално – магистратура, докторат и постдокторат во областа, Факултет за екологија и пејзажна архитектура, Шумарско-технички универзитет – Софија.

Неформално – бројни обуки, работилници, конференции, форуми и сл. организирани од образовни, јавни и приватни организации, дома и ширум светот.

Краток професионален профил:

Професионален ангажман ми беше веднаш по дипломирањето како проектант во приватниот сектор. Подоцна, по завршувањето на докторските студии, почнав да работам како доцент на Факултетот за природни и технички науки при Универзитет „Гоце Делчев“ – Штип.

Денес, како и во последните 15 години, ги градам кариерата и животот во високото образование, со постапно надградување преку доцент, вонреден професор и сега веќе редовен професор. Воедно, како визитинг професор предавав и на Факултет за екологија и пејзажна архитектура при Шумарско-технички универзитет – Софија.

Автор или коавтор сум на над 100 научни и стручни трудови, учебници и учебни помагала од соодветната област.

https://eprints.ugd.edu.mk/view/creators/Sandeva=3AVaska=3A=3A.html

Континуирано барам можности за професионален развој за подобрување на методите на настава и за останување во тек со образовните трендови.

Во три збора би се опишал/а себеси како:

Креативец, аналитичар, истражувач.

На УГД се вработив (кога и како):

По завршувањето на докторските студии во 2009 година, почнав да работам како доцент на Факултет за природни и технички науки во Штип, Катедра за архитектура и дизајн.

УГД ми помогна во мојот професионален развој преку:

УГД во мојот професионален развој придонесе преку менторство, повратни информации и можности за раст и напредување во мојата област; пристап до ресурси т.е. обезбедување пристап до библиотеки, бази на податоци и други ресурси за поддршка на истражувањето и професионалниот развој; олеснување на настани за вмрежување, конференции и соработки со колеги и професионалци во мојата област; финансиска поддршка за конференции, работилници или за продолжување на образованието релевантно за мојот професионален развој; поттикнување на соработка и интердисциплинарна работа, овозможувајќи изложување на различни перспективи и пристапи; нудење можности за меѓународни соработки, размени или истражувачки проекти за да се прошират перспективите и искуствата; поттикнување на поддржувачка и инклузивна работна средина каде што колегите меѓусебно го поттикнуваат развојот и успехот; поддршка на иницијативите за рамнотежа помеѓу работата и животот и обезбедување флексибилност за да се приспособат активностите за професионален развој заедно со работните обврски…

Во врска со УГД најмногу ми се допаѓа:

  • Иновации и напредно размислување во образованието, истражувањето и ангажманот во заедницата.
  • Мноштвото можности за професионален и личен раст на УГД, вклучувајќи истражувачки проекти, програми за професионален развој и можности за лидерство.
  • Квалитетно образование, посветеноста на УГД за обезбедување висококвалитетно образование преку искусни факултети, современи капацитети и врвни ресурси гарантира дека студентите ќе добијат одлично академско искуство.
  • Силните врски на УГД со локалната заедница и посветеноста на општествената одговорност.
  • Силното чувство за заедница во УГД, карактеризирано со заемна поддршка, почит и споделени вредности, создава живописно и исполнувачко искуство за сите членови на Универзитетот.

Омилен дел од мојата работа:

Можност постојано да напредувам со континуирано учење, без разлика дали станува збор за истражување на нови истражувачки теми, приспособување на новите методи на настава или соработка со колеги.

Радоста да се работи со студенти, да се види нивниот раст и развој и да се биде инспириран од нивниот ентузијазам и љубопитност.

Слободата да се истражуваат креативните идеи, да се развиваат иновативни решенија за предизвиците и да се придонесе за унапредување на знаењето во мојата област.

Флексибилност и автономија да управувам со мојот распоред, да ги следам моите интереси и да ја балансирам работата со другите аспекти од мојот живот.

Задоволството од сознанието дека мојата работа позитивно влијае на животите на другите, без разлика дали тоа е преку настава, истражување, менторство или ангажман во заедницата.

Можност за напредување во кариерата, професионален развој и изгледи за постигнување на моите долгорочни цели.


Од професионални достигнувања издвојувам:

  • Воспоставување соработки со институции од целиот свет, поттикнување глобални врски и проширување на досегот на истражувањата во областа на дизајнот и пејзажната архитектура.
  • Развивање и имплементација на иновативни наставни методи и подобрувања на наставната програма кои значително ги подобруваат резултатите од учењето на студентите.
  • Менторство на дипломирани студенти кои продолжуваат да даваат значителен придонес во академијата или индустријата.
  • Објавување влијателни истражувачки трудови во реномирани списанија, особено оние кои значително придонесуваат во поле на дизајн и пејзажна архитектура.
  • Предавања и презентации на конференции, симпозиуми и универзитети.


Методологија што ја користам во работата со студентите:

Една ефективна методологија што да ја користам при работа со студенти како професор е пристапот „активно учење“. Овој пристап вклучува вклучување на студентите во процесот на учење преку интерактивни активности, дискусии и практични искуства наместо пасивно слушање. Со инкорпорирање на техники, како што се групна работа, вежби за решавање проблеми, студии на случај и можности за искуствено учење, имам за цел да поттикнам подлабоко разбирање, вештини за критичко размислување и задржување на знаењето кај студентите. Дополнително, ја нагласувам наставата насочена кон студентот, каде што студентите ја преземаат одговорноста врз нивното учење и се охрабруваат самостојно да истражуваат теми додека добиваат насоки и поддршка од мене како нивен олеснувач. Оваа методологија не само што ги подобрува академските достигнувања, туку негува и важни вештини како што се соработка, комуникација и приспособливост, подготвувајќи ги студентите за успех во нивните идни напори.

Најважно во работата со студентите е:

  • Градење на однос и доверба со студентите;
  • Негување на интелектуална љубопитност;
  • Создавање на поддржувачка и инклузивна средина за учење. Да ги вклучиме активно во процесот на работа за да можат да го обликуваат, наместо да бидат пасивни слушатели;
  • Создавање можности за практично искуствено учење;
  • Обезбедување конструктивна повратна информација за поддршка на нивниот развој;
  • Поттикнување на критичко размислување и независно истражување;
  • Негување страст за доживотно учење;
  • Всадување вредности на интегритет, етика и професионализам.

 Животна мудрост што ја споделувам:

„Вчера бев паметен, па сакав да го променам светот. Денес сум мудар, па се менувам себеси“ – Руми.

 Книга, видео, филм, поткаст или настан кој би го препорачал/а:

  • Книга од областа – „Архитектонско проектирање“ од Ернст Нојферт и сите наставни материјали од областа дизајн во издание на УГД, бесплатно достапни на линкот

https://e-lib.ugd.edu.mk/kategorija=19&ugd=4ac541461e4cb599dd9360c9eb396c86

  • Книга за секого – „Зборник“ на Миладиновци;
  • Филм (за употребата на социјални медиуми) – „The Big Bang Theory“;
  • Видео (документарец) – „Abstract: The Art of Design“ Netflix;
  • Настани – обуки, вебинари и работилници од разни области, организирани од УГД, кои се бесплатни и достапни за секого. Информации за нив може да се добијат на социјалните медиуми на УГД (ФБ) https://www.facebook.com/ugdstip/?locale=mk_MK и на веб-страницата УГД Лајф https://life.ugd.edu.mk/

Совет за младите како идни студенти:

  • Никогаш не престанувајте да поставувате прашања и да барате одговори. Љубопитноста е гориво за учење и откривање.
  • Бидете проактивни во вашето учење. Преземете иницијатива да истражувате теми што ве интересираат и активно да се вклучите во вашите предмети.
  • Прифатете ја различноста на мислите и перспективите. Пристапете кон новите идеи со отворен ум и бидете подготвени да разгледате гледишта различни од вашите.
  • Негувајте позитивни односи со вашите врсници, професори и ментори. Соработувајте со другите, споделувајте идеи и поддржувајте меѓусебно растење.
  • Останете издржливи, ќе има неуспеси и пречки на патот, но не дозволувајте да ве обесхрабрат. Учете од неуспесите, приспособете се и продолжете да одите напред.
  • Останете фокусирани на вашите долгорочни цели и аспирации. Дозволете им да ги водат вашите одлуки и да ве мотивираат да работите напорно и да истраете, дури и кога се соочувате со предизвици.
  • Не плашете се да излезете од зоната на удобност и да се справите со тешките задачи. Растот често се случува надвор од вашата зона на удобност.
  • Развијте добри вештини за управување со времето за да ги балансирате вашите академски одговорности со други активности и обврски.