Име и презиме: Катерина Деспот
Факултет каде што предавам, титула и област на специјализација:
Факултет за природни и технички науки при УГД, редовен професор, област – индустриски дизајн.
Образование:
Формално – магистратура и докторат во областа, Факултет за применета уметност, Национална ликовна академија – Софија, Р. Бугарија.
Неформално – работилници, конференции, изложби, форуми и сл. организирани од образовни, јавни и приватни организации.
Краток професионален профил:
Првиот професионален ангажман ми беше како дизајнер на ентериер и мебел во приватниот сектор, потоа продолжив како професор по ликовна уметност во средно образование.
Денес, како и во последните 15 години, ја градам кариерата и животот во високото образование, со постапно надградување и сега веќе редовен професор.
Паралелно со работата во високото образование, од почетокот до денес, продолжив да соработувам и со приватниот сектор, како дизајнер на ентериер и консултант.
Во три збора би се опишал/а себеси како:
Креативна, истрајна, борбена.
На УГД се вработив (кога и како):
На УГД се вработив во 2009 година како доцент на Институтот за архитектура и дизајн при Факултетот за природни и технички науки.
УГД ми помогна во мојот професионален развој преку:
Давање на простор за нови идеи, промени и размислувања, флексибилно работно време кое ми дава простор за постојан труд, доследност и посветеност; активна работа во областа, постојано работно искуство кое ми ги зголемува опитот и компетенциите; воведување на нови технологии во работата којашто ги олеснува процесите и секојдневното функционирање; поддршка за членство во професионални здруженија релевантни за мојата област, кои нудат вмрежување, ресурси и можности за професионален раст; градење на мрежа на контакти со луѓе од областа што помага за вмрежување и професионален напредок.
Во врска со УГД најмногу ми се допаѓа:
Почитување на академската слобода, современите тенденции и брзото прифаќање на новите трендови во работењето, отвореност за соработка, интегрираноста и континуираниот развој. Поддршката и инклузивната средина во УГД поттикнува соработка, креативност и личен раст меѓу факултетот, персоналот и студентите.
Омилен дел од мојата работа:
Креативноста и иновативноста од секој аспект, а најмногу во работата со студентите, што може да се разликува во зависност од нивните интереси, специјалности и стил на учење.
Дизајнирањето на учебни планови, избирањето на интересни теми и инспирирањето на студентите да размислуваат длабоко за материјалот.
Истражувањето и стигнувањето до резултатите што може да има применливост во моето секојдневно живеење.
Чувството за лично исполнување и цел што произлегуваат од мојата работа што се усогласува со моите вредности и интереси.
Мозаикот од различни делови во работата е омилен дел на мојата професија.
Од професионални достигнувања издвојувам:
- Објавени трудови во списанија и конференции;
- Реализација на проекти;
- Реализација на изложби;
- Соработка и корелација со институции за вмрежување и истражување од областа;
- Развивање на наставни методи за подобрување на резултатите со студентите.
Методологија што ја користам во работата со студентите:
- Приспособување на наставните методи и материјалите според потребите, интересите и нивото на учење на секој студент.
- Учеството на студентите во наставниот процес преку дискусии, групни активности, примери од реалниот живот и други специфични пристапи на образование. При што студентите се поттикнуваат да ги решаваат проблемите и да ги применуваат знаењата во контекстот на реални проблеми.
- Користење на нови технологии како алатки за поддршка на учењето.
- Поддршка на тимските проекти и групните активности за да се развие способноста за соработка и тимска работа.
- Поттикнување на студентите да размислуваат за нивното истражување, да го анализираат своето напредување и да ги идентификуваат своите силни страни и можни области за подобрување.
Најважно во работата со студентите е:
- Да ги развиваат своите вештини и таленти, да ги инспирираме да бидат креативни, да ги поддржиме во нивното учење и развој;
- Да ги поттикнуваме на самостојно размислување и решавање на проблеми, тимска работа и развивање на критичко мислење;
- Да имаат почит кон различноста и да ги ценат различните перспективи;
- Да бидат вклучени активно во процесот на работа за да можат да создаваат;
- Да им помогнеме да го развијат своето самопочитување и да ги поддржиме во нивните академски и лични цели;
- Да имаат слободен и отворен пристап кон професијата.
Животна мудрост што ја споделувам:
„Со една линија може да се постигне сè“.
Книга, видео, филм, поткаст или настан кој би го препорачал/а:
- Книга од областа – „Едукација на окото“ од Питер Бола
- Книга за секого – „Норвешка шума“ од Хаику Мураками;
- Филм – „Oppenheimer“;
- Видео (документарец) – „My Octopus Teacher“;
- Настани – обуки, вебинари и работилници од разни области, организирани од УГД, кои се бесплатни и достапни за секого.
- Информации за нив може да се добијат на социјалниве медиуми на УГД (ФБ) https://www.facebook.com/ugdstip/?locale=mk_MK и на веб-страницата УГД Лајф https://life.ugd.edu.mk/
Совет за младите како идни студенти:
Еден совет за младите како идни студенти е да бидат отворени за нови искуства и да бидат активни во своето учење. Едно од најважните нешта што може да го направат е да го искористат времето за развој на своите интереси и вештини. Да ги прифаќаат предизвиците што им ги носи времето, да ги искажуваат своите мислења и да учествуваат во дискусии. И на крај, да не заборават да се забавуваат и да го ценат процесот на учење.
Студентскиот живот е време за развој, истражување и креативност, па затоа прифатете го и уживајте во секој момент.